وبلاگ Blog

برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد

خلاصه :تمیز کردن شیرآلات بهداشتی هم مثل خیلی از کارهای دیگر قلق دارد و اگر راه و رسم درست این کار را یاد بگیرید، می¬توانید در چند دقیقه شیرآلات بهداشتی خانه خود را برق بیندازید و آنها را مثل روز اول تمیز و شفاف کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می­‌کنند تمیزکردن شیرآلات و برق انداختن آنها کاری سخت و طاقت فرساست، سخت در اشتباهید. برق انداختن شیرآلات بهداشتی هم مثل خیلی از کارهای دیگر قلق دارد گاهی با بکارگیری چند فوت و فندر کنار هم می توانید شیرآلات خود را تازه کنید و حتی نیازی به خرید شیرآلات جدید ندارید اگر راه و رسم درست این کار را یاد بگیرید.
بخش زیادی از انرژی شما در زمان نظافت حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی صرف برق انداختن شیرآلات می­‌شود. در این بین قطعا زمان زیادی را نیز صرف انتخاب و خرید انواع شوینده‌­های شیمیایی می­‌کنید و هزینه زیادی را برای این شوینده­‌ها می­‌پردازید. جالب است بدانید بسیاری از مواد و محصولاتی که همین الان در خانه‌ی شما وجود دارند می­‌توانند در تمیز و براق کردن شیرآلات بهداشتی تاثیر خیلی خوبی داشته باشند.
از طرفی خوب است بدانید برخی از مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ای که برای نظافت شیرآلات ساختمانی خریداری و استفاده می‌کنید می‌توانند باعث خرابی شیرآلات، صدمه به محیط زیست و سلامتی شما شوند. بنابراین استفاده از شوینده‌های خانگی علاوه بر صرفه‌ی اقتصادی، باعث جلوگیری از تخریب محیط زیست هم می‌شوند و قطعا صدمات کمتری به سلامت شما می‌زنند.
جالب است بدانید استفاده از بعضی شوینده‌ها مثل وایتکس برای براق کردن شیرآلات باعث می‌شود لایه آبکاری شیرآلات صدمه ببیند و شیرآلات را از شرایط گارانتی خارج می‌کنند. پس در انتخاب روش و محصول مناسب برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی باید به شدت دقت کنید. در ادامه چند راه طلایی برای براق کردن شیرآلات به شما یاد می‌دهیم.

برق انداختن شیرآلات با آب و صابون

شاید گمان کنید آب و صابون اصلا شوینده‌ی خوبی برای پاک کردن آلودگی‌های شیرآلات نیست اما سخت در اشتباهید. اگر به صورت مداوم و قبل از اینکه جرم و آلودگی‌های روی شیرآلات بیش از حد شود، اقدام به تمیز کردن شیرآلات بهداشتی کنید قطعا شیرآلات خانه شما همیشه براق و تمیز خواهند بود.
 محلول آب و صابون درست کنید و با یک اسفنج نرم سطح شیرآلات را تمیز کنید و در انتها با آب خالی تمام شیرآلات را بشویید. دقت کنید حتما بعد از شستشوی شیرآلات با یک دستمال نرم آنها را خشک کنید زیرا قطره‌های باقی مانده روی شیرآلات می‌تواند جای لک باقی بگذارند.

برق انداختن شیر آشپزخانه با سرکه سفید

سرکه از جمله پاک کننده‌های طبیعی است که می‌تواند به خوبی در پاک کردن جرم‌های روی شیرآلات موثر باشد.  برای تمیز کردن شیر آشپزخانه با سرکه، حوله کاغذی یا دستمال کاغذی ضخیم را آغشته به محلول آب و سرکه کنید و دستمال را روی بخش‌های مختلف شیرآلات قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه در این حالت بماند.
پس از چند دقیقه دستمال را بردارید و سطح شیر را با آب بشویید، در این حالت متوجه خواهید شد حتی جرم‌های روی شیرآلات نیز پس از تمیز کردن شیرآلات با سرکه به راحتی جدا می‌شوند. مراقب باشید در هنگام تمیز کردن شیرآلات با سرکه رنگ شیرآلات رنگی و آبکاری آنها صدمه نبینند و برای استفاده از سرکه برای تمیز کردن این نوع از شیرآلات ابتدا با یک متخصص مشورت کنید. پیش از استفاده از سرکه مطمئن شوید که سرکه به رنگ شیرآلات شما صدمه‌ای نمی‌زند.

برق انداختن شیرآلات سرویس بهداشتی با جوهر نمک

اگر قرار است شیر توالت و شیر روشویی خود را با جوهر نمک تمیز کنید باید به شدت مراقب آسیب نرسیدن به آن‌ها باشید، حتی بخارات ناشی از جوهر نمک می‌تواند شفافیت شیرآلات بهداشتی را ازبین ببرد و اگر مراقب نباشید با پاشیدن جوهر نمک بر روی شیرآلات قطعا باعث خرابی و ازبین رفتن آنها خواهید شد.

چند نکته مهم در رابطه با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، سینک، گاز و دیگر تجهیزات و وسایل آشپزخانه است. برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین کافی است نصف فنجان جوش شیرین را با 4 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و خمیری به دست آید، اگر نتیجه کار خیلی سفت بود کمی آب اضافه کنید و اگر بیش از حد رقیق و روان بود مقداری جوش شیرین اضافه کنید تا خمیر مناسب برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین به دست آید.
خمیر حاصل می‌تواند یک تمیز کننده و براق کننده‌ی قوی و طبیعی باشد. خمیر را روی سطح مورد نظر خود به وسیله یک پارچه یا حوله‌ی نرم پخش کنید. بعد از چند دقیقه همه‌ی سطح را با آب سرد به خوبی بشویید تا همه‌ی سطح تمیز و براق شود و در انتها با یک حوله‌ی نرم و خشک شیرآلات را خشک کنید. در عرض چند دقیقه پس از تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین شیرآلات خانه شما براق و تمیز شده و مثل روز اول می‌درخشند.

نکات جانبی برق انداختن شیرآلات

در هنگام تمیز و براق کردن شیرآلات نکاتی وجود دارند که دانستن آنها باعث می‌شود هم به شما صدمه‌ای نرسد و هم عمر شیرآلات بیشتر خواهد شد.
در هنگام شستشوی شیرآلات حتما از دستکش و یا حتی ماسک استفاده کنید تا به پوست دست شما صدمه‌ای وارد نشود و بخارات ناشی از انواع شوینده‌ها را تنفس نکنید.
در هنگام پاک کردن شیرآلات از ابزارهای تیز مثل اسکاچ به هیچ عنوان استفاده نکنید، برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی باید از پارچه‌های نخی و حوله نرم که پرز ندهد استفاده کنید و مراقب باشید که سطح شیرآلات را خط نیندازد.
هنگام شستن شیرآلات درزهای موجود را فراموش نکنید. برخی درزهای کوچک در شیرآلات و اتصالات آنها وجود دارد که اکثرا در هنگام نظافت از قلم می‌افتند، هنگام تمیز کردن به این بخش‌ها نیز توجه کنید.

 

منتشر شده در تاریخ 1401/07/18

نظر خود را ثبت کنید



مطالب مرتبط

مشاهده آرشیو